Նախադպրոցական կրթության ծրագիրը (այսուհետ՝ Ծրագիր) կրթահամալիրում իրականացվող «Ստեղծողի դպրոց. անհատի կրթական պատվեր. մեդիակրթություն» (պետական այլընտրանքային) կրթական ծրագրի բաղկացուցիչն է: Այն իրականացվում է կրթահամալիրի դպրոց-պարտեզներում (այսուհետ` Դպրոց): Դպրոցում նախակրթարանի հիմնադիրը ՀՀ ԿԳՆ պատվերով իրականացվող «Փորձարարական մանկավարժության ծրագրերի իրականացում» ծրագիրն է և 2-5 տարեկան այն երեխաների (սաների) ծնողները, ովքեր ընտրում են կրթահամալիրում իրականացվող հեղինակային կրթական ծրագրերը։
Նախակրթարանն իր գործունեության ընթացքում ղեկավարվում է Հայաստանի Հանրապետության oրենսդրությամբ, Կանոնադրությամբ, կրթահամալիրի ներքին կարգապահական կանոններով, կրթահամալիրի զարգացման ծրագրով, դպրոց-պարտեզի կանոնադրությամբ, զարգացման ծրագրով:
Նախակրթարանն իրականացնում է նախադպրոցականի (այսուհետև՝ սան) խնամք, զարգացում, ուսուցում նրա տարիքային առանձնահատկություններին համապատասխան հիգիենիկ, անվտանգ զարգացնող մոդել միջավայրում:
Ծրագրի մասնակիցները
Դաստիարակը (դաստիարակները) և օգնականը (այսուհետ` օգնական) մանկավարժական կրթություն (բարձրագույն կամ միջնակարգ մասնագիտական) ունեցող մասնագետներ են, որ համապատասխանում են կրթահամալիրի մանկավարժական աշխատողներին նեկայացվող պահանջներին: Նախակրթարան ընդունվում են 2-4 տարեկան երեխաները, որոնց ծնողները (սանի օրինական ներկայացուցիչ) սահմանված կարգով Դպրոցի ղեկավարի հետ կնքում են Պայմանագիր խնամքի, զարգացման, ուսուցման մասին: Սաների ծնողները համագործակցում են Դպրոցի ղեկավարի, դասիարակների հետ, աջակցում ծրագրի, ուսումնական նախագծերի մշակմանը, մասնակցում են դրանց իրականացմանը Դպրոցում և տանը։ Նախակրթարանն ապահովում է կրթական բաց համայնքի ձևավորում և զարգացում։
Նախակրթարանի գործունեության կազմակերպում
Նախակրթարանն աշխատում է ամեն օր, բացի շաբաթ և կիրակի օրերից` ժամը 9.00-17.00։ Նախակրթարանի գործունեությունն արտացոլվում է դաստիարակների ուսումնական բլոգներում, Դպրոցի ենթակայքում, Ծրագրի «Պարտեզ» ամսագրում:
Պայմանագրով նախատեսված ծնողական վճարները ծախսվում են կրթահամալիրի խորհրդի հաստատած նախահաշվի համաձայն։
Նախակրթարանում օրական երեք անգամյա սնունդը կազմակերպվում է շաբաթվա սննդացանկով, որ կազմում է Ծրագրի բուժքույրը՝ տնօրենի, դաստիարակի և խոհարարի հետ խորհրդակցելով։ Շաբաթվա սննդացանկը նախօրոք հրապարակվում է Դպրոցի ենթակայքում:
Նախակրթարանի գործունեությունն իրականացվում է կրթահամալիրի տարեկան ուսումնական օրացույցով, կրթահամալիրի խորհրդում հաստատված ուսպլանով և ըստ դրանց` նախակրթարանի մանկավարժական աշխատողների մշակած աշխատանքային նախագծերով: Աշխատանքային նախագծերը նախօրոք հրապարակվում են դաստիարակների ուսումնական բլոգներում։
Ծրագրային, ուսումնական նյութերը (ձայնադարան, աուդիո-վիդեո ընթերցումներ, խաղադարան), դաստիարակների մեթոդական հոդվածները, իրականացված նախագծերի օրինակելի արդյունքները ներկայացվում են «Պարտեզ» ամսագրում:
Սանի զարգացումն ու ուսուցումը կազմակերպվում են ծրագրված-ազատ գործունեության միջոցով մոդել խմբասենյակում, բակ պարտեզում, ամառային լողափին, մարզասրահում, կրթահամալիրի ուսումնական օրացույցով որոշված ծեսերի, տոների, ստուգատեսների իրականացմամբ, ուսումնական ճամփորդություններով, ուսուցման թվային միջոցների` պրոյեկտորի, ֆոտոխցիկի, ձայնագրիչի, համացանցի կիրառմամբ:
Շաբաթ օրերին կազմակերպվում են կրթահամալիրի նախակրթարանների աշխատողների մասնագիտական զարգացման դասընթացներ:
Սաների գործունեության կազմակերպմանը ներկայացվող պահանջներ
Հաճախումների հաշվառում
Կրթահամալիրում ուսումնական տեղեկատվության էլեկտրոնային գրանցման կարգով սաների հաճախումների հաշվառումը կատարում է դաստիարակը, մինչև ժամը 10.00` նշելով նաև բացակայության պատճառը:
Գրասենյակի ղեկավարը, բուժքույրը (բժիշկը), խոհարարը ծանոթանում են հաշվառմանը մատյանի տվյալները և իրականացնում համապատասխան գործողություններ ըստ կարգի:
Խմբում արտակարգ դեպքի՝ էլեկտրականության, ինտերնետ կապի ընդհատման, համակարգչի խափանման դեպքում դաստիարակն ըստ կարգի անմիջապես այդ մասին տեղեկացնում է գրասենյակի (դպրոցի) ղեկավարին, հաճախումների մասին տեղեկությունը հաղորդում բանավոր կամ հեռախոսով, էլեկտրոնային մատյանում գրանցումն անում է, հենց որ դա հնարավոր է դառնում։
Սաների տեղեկատուն սահմանված կարգով վարում է (կազմում և փոփոխությունները օպերատիվ գրանցում է) Դպրոցի գրասենյակի ղեկավարը: Տեղեկատուն հասանելի է կրթահամալիրի տնօրենի գրասենյակին, կրթական ծրագրերի կենտրոնին, գնահատման ծառայությանը, սաների ծնողներին:
Սաների զարգացման գրանցում և գնահատում
Դաստիարակը սանի ընդունվելիս լրացնում է նրա թերթիկը, որտեղ գրանցվում են սանի ընտանեկան վիճակը, ընտանիքի անդամների տվյալները, դրանց փոփոխությունները (օպերատիվ)։ Թերթիկում գրանցվում են նաև`
Սաների գործունեության դիտարկում
Սաների դիտարկումը կատարում է դաստիարակը` սահմանված կարգով գրանցելով այն դիտման մատյանում: Ծնողը մատյանում գրանցում է իր դիտարկումները, հարցերը:
Մատյանի բովանդակությունը.
Գործունեությունը կազմակերպելիս կարևորվում են`
Դպրոցի ղեկավարը
Խմբի դաստիարակը և օգնականը
Խմբի սաների գործունեության կազմակերպիչն ու Ծրագրի իրականացման պատասխանատուն դաստիարակն ու օգնականն են:
Դաստիարակն ու օգնականն աշխատում են համատեղ. նրանք սաների գործունեության կազմակերպումն ու խնամքն իրականացնում են միասին:
Դաստիարակն ու օգնականը ապահովում են հիգիենիկ զարգացնող միջավայր:
Դաստիարակը`
Դաստիարակի աշխատանքային գործունեությունն արտացոլվում է նրա ուսումնական բլոգում, սահմանաված կարգով ներկայացվող կիսամյակային հաշվետվության մեջ, սոցիալական ցանցերում:
Դաստիարակը նախօրոք իր էջում տեղադրում է օրվա աշխատանքային նախագիծը, օրվա վերջում, ամենաուշը հաջորդ օրը, օրագրում ամփոփում արդյունքները, դիտարկում, եզրահանգումներ է կատարում, դրանք հաշվի առնելով՝ կազմում է կամ լրամշակում է հաջորդ օրվա աշխատանքային նախագիծը:
Գործունեության արդյունքում ստեղծված նյութերը՝ օրվա գործունեություն, հետաքրքիր միջադեպ-պատմություն ներկայացնող մեդիանյութ, ծրագրային նյութ, խմբին և դաստիարակի աշխատանքին առնչվող այլ նյութ, տեղադրում են խմբի բլոգում և դպրոցի ենթակայքում:
Խմբին վերաբերող կամ խմբի ստեղծած նյութերը կրթահամալիրի կայքում տեղադրում են mskh.am-ի աշխատակարգի:
Դաստիարակին ներկայացվող պահանջներ
Դաստիարակը երեխայի ազատ, ինքնաբուխ գործունեության ակտիվ մասնակիցն է, դիտարկողը։ Նա հետաքրքրում է, շահագրգռում, ոգևորում, խրախուսում է երեխային, մղում ավելին անելու. օգնում է երեխային` բացահայտելու իր ողջ ներուժը: Խրախուսում է իր սաներին, ոգևորում, ամբողջովին ինքնադրսևորվելու հնարավորություն է ստեղծում, նպաստում է նրա անհատական հնարավորությունների ու ճանաչողական զարգացմանը, նպաստելով առաջընթացին, ինքնավստահության զարգացմանը, նրա կայացմանը:
Հարգում է երեխայի ազատությունը և արժանապատվությունը. երեխային վերաբերող հարցերը քննարկում է նրա հետ:
Առողջագետը
Պատասխանատու է`
Շաբաթը 2 անգամ ստուգում է սաների մարմնի հիգիենան, մաշկի վիճակը:
Սաների առողջական վիճակի հետ կապված արտակարգ պատահարների դեպքում ըստ կարգի իրականացնում է անհրաժեշտ գործողություններ, ձեռնարկում է համապատասխան միջոցներ։
Վարակիչ հիվանդությունների, ինֆեկցիայի այլ վտանգավոր հիվանդությունների հայտնաբերման, վնասվածքների և այլ առողջական խնդիրներ առաջանալու դեպքում բուժքույրը (բժիշկը) այդ մասին տեղյակ է պահում ուսումնական ծրագրի ղեկավարին, որն էլ գործում է ըստ կարգի։
Վերահսկում է բաց և փակ լողավազանների, լողափերի հիգիենիկ շահագործումը, դպրոցի ենթակայքի համապատասխան բաժնում տեղադրում է խոհարարի կողմից ներկայացրած և Դպրոցի ղեկավարի հաստատած մեկշաբաթյա (կամ ամենաուշը մի օր առաջ) կերակրացանկը։
Հետևում է առողջ, որակյալ սննդի կազմակերպմանը։ Դաստիարակի հետ հետևում է սաների ֆիզիկական աճին, առողջական վիճակին, տարեկան 2 անգամ չափումներ և դիտարկումներ է կատարում և տվյալները գրանցում Սանի թերթիկում.
մասնակցում է մեծահասակների կրթության իրականացմանը:
Ծնող (օրինական ներկայացուցիչ). ծնողական խորհուրդ
Ծնողը ծանոթ է Ծրագրին, տեղյակ է նախակրթարանի գործունեությանը:
Ծնողը ոչ միայն պատվիրատու է, գործընկեր, այլև իր երեխային վերաբերող նյութի յուրացնողը, իրագործողն ու տարածողն է:
Ծնողի կրթության կազմակերպման պատասխանատուներն են նախակրթարանի ղեկավարը, մասնագետները և դաստիարակը:
Նախակրթարանը, որպես Ծնողի իրազեկման դպրոց, ապահովում է ծնողի
մասնակցությունը զարգացնող միջավայրի ստեղծմանը, երեխայի գործունեության կազմակերպմանն ու ընթացքին,
մանկավարժական իրազեկումը, ծնողի գործունեությունը՝ որպես մեծահասակների և սաների իրազեկող- ուսուցանող
անհրաժեշտ խորհրդատվություն:
Նրա մասնակցությունը երեխայի միջավայրի և գործունեության կազմակերպմանը միջոցառում չէ, այլ առօրյա, կենսաձև:
Նախակրթարանային գործունեության արդյունավետ կազմակերպման, զարգացման ծրագրերին աջակցելու և համայնքի հետ արդյունավետ համագործակցություն ապահովելու նպատակով ձևավորվում է ծնողական խորհուրդներ:
Նախակրթարանի ծնողական խորհուրդը կազմավորվում է սաների ծնողներից: Ծնողական խորհրդի նախագահը ընտրվում է բաց քվեարկությամբ, ձայների պարզ մեծամասնությամբ:
Նախակրթարանի սանը
Ամառային պարտեզ-լողափ
Ամառային լողափի կազմակերպման պատասխանատուն մասնաճյուղի ղեկավարն է:
Լողափի հիգիենիկ վիճակի վերահսկողըև պատասխանատուն բուժքույրն է:
Բուժքույրը ամեն օր ենթակայքի Նախակրթարան բաժնում տեղեկություն է տեղադրում լողափի հիգիենիկ վիճակի մասին, ստուգում է
ջրի ջերմաստիճանը օրվա սկզբում և կեսօրին, ջրի թափանցիկությունը, հոտը, օտար մարմինների, նյութերի առկայությունը ջրում, օդի ջերմաստիճանը՝ առավոտյան, ցերեկը` սաների լողալուց առաջ, լողացող սաների թիվը, գրանցում է չլողացող սաների անունները, չլողալու պատճառը, սահմանված կարգով տեղեկացնում է պատահարների և իրականացված գործողությունների մասին, իրականացնում է խորհրդատվություն:
Դաստիարկն ու օգնականը լողափին համապատասխան լողափային հագուստով են, ոչ միայն սաների գործունեության կազմակերպիչն են, այլև ակտիվ մասնակիցը, լողացողը: