Ջորջ Բայրոն
Նա քայլում է գեղեցիկ
Նա քայլում է այնպես շուքով ու գեղեցիկ
Ինչպես գիշերը խավար ու երկինքն աստղալից
Եվայդմութըխավարևայդցոլքըաստղերի
Հանդիպումենմիասիննրասիրունաչքերում
Եվհայացքումգեղեցիկ:
Եվայնտեղիցճառագումէլույսնայնմեղմիկ
Որաստծունէմիայնհաճելի;
Միստվերավել, միցոլքպակաս
Կնվազիարդեննազանքընրա
Որներերումէսևծամերիտակ
Մեղմմիլույսգցումերեսիննրա
Ուրարտացոլվումենջինջմտքերընրա
Որքանմաքուր, անաղարտէդեմքընրա:
Եվայտերինևհոնքերինայնպեսմեղմիկ, այնպեսխաղաղ
Բայցբազմիմաստմիհայացքէասեսշողում
Եվգերողժպիտըևցոլքնաչքերումնրա
Լավօրերիպատկերնէգծումերեսիվրա
Նաևարտացոլումանմեղսերընրա
Որքանխաղաղէգոյումհոգիննրա:
1816թ. ԲայրոնըայցելեցՍուրբՂազարկղզի, որըգտնվումէվենետիկում, որտեղնածանոթացավհայկականմշակույթին`վանահորօգնությամբ, ովծառայումէրՄիխիթարյանՄիաբանությունում: ՀայրԱվգերյանիօգնությամբսովորեցհայերեն, հաճախեցշատհավաքույթներիհայոցլեզվիևպատմությանվերաբերյալ: ՆագրեցԱնգլերենՔերականությունըևՀայերենը, 1817թվականինևՀայերենՔերականությունըևԱնգլերենը1819-ին, որտեղնաներառումէրմեջբերումներժամանակակիցևդասականհայերենից: Բայրոնըմասնակցումէնաևհայերեն-անգլերենբառարանիհավաքմանը: Գրելէնաևնախաբան,որումնաբացատրումէրհայերիկապըթուրքականճնշմանևպարսկականկառավարիչներիհետ, ևնրանցազատագրականպայքարը: Նրաերկուկարևորագույնթարգմանություններնեն` ՊողոսառաքյալիգրերըԿորնթացիներին, ՄովսեսԽորենացու<<ՀայոցՊատմության>> 2 գլուխներըևՆերսեսԼաբրոնիճառերիցհատվածներ: Նրահիացմունքըայնքանմեծէր, որնանույնիսկմտածումէրհամալերելԿայենիպատմությունըաստվածաշնչիցհայոցնախահայրՀայկիլեգենդով: Նրանկարելիէհամարելհայագիտությանծնունդիևզարգացմանսկզբնաղբյուրը:
Նրախորըլիլիկանևգաղափարականխիզախությունըներշնչանքիաղբյուրէեղելշատհայկականպոետներինինչպիսինեն` ՂևոնդԱլիշանը, ՍմբատՇահազիզը, ՀովհաննեսԹումանյանը, ՌուբենՈրբերյանըևայլն:
Ռոբերտ Բըրնս
ԻմսերընմանէՀունիսինբացվածալկարմիվարդի,
Իմսերընմանէքաղցրմիերգի,
Որհնչումէինչպեսանուշմիմեղեդի:
Որքանանբիծ. Անարատես, թանկագինս,
Որքանխորնեմսիրահարվածքեզ, իմսեր,
Ուկսիրեմքեզայնքաներկար, թանկագինս,
Մինչևցամաքենծովերըբոլոր:
Մինչըցամաքենծովերըբոլոր,
Ուժայռեանգամհալվենարևից
Եսչեմդադարիսիրելքեզէլի,
Որքանիմանհոգկյանքըտևի:
Մնասբարով, սերիմմիակ,
Մանսբարով, մնասբարով,
Բայցեսկգամքեզմոտնորից,
Թեկուզհազարմղոնհեռվից:
Չարլզ Դիկենս-Օլիվեր Թվիստ
Օլիվերըծնվեցանկելանոցումևերբնա<<մուտքգործեց>> այսդժվարություններովլիաշխարհշատկասկածելիէր, թեարդյոքնակարողէրապրելերեքրոպեիցավել: Նապառկածէրկոշտուփոքրիկմահճակալինևպայքարումէրշնչելուհամար:
Օլիվերնիրառաջինճակատամարտնէրտալիսծնվելիս` առանցայներկումարդկանօգնության, ովքերներկաէին:
Ներկաներիցմեկըմիծերկինէր, ովգրեթեմիշտհարբածէր, մյուսը` տեղականզբաղվածբժիշկնէր, ովչէրվճարվումայնքան, որհետաքրքիրվրՕլիվերիկյանքով: Բացիայդ, անկելանոցում, որտեղմիայնաղքատներնուանտուններնենապրում, մահըսովորոկաներևույթէր:
ԱյնուամենայնիվՕլիվերինհաջողվեցքաշելառաջինշունչըևբարձրբղավոցովհայտարարելիրգալուստըանկելանոց:
Նրամայրըիրերիտասարդդեմքըբարձրացրեցբարձիցևշշնջաց.
- Թույլտվեքմահանալուցառաջտենելերեխային:
Բժիշկըկրակիմոտից, որտեղմինչայդտաքացնումէրիրձեռքերը, շրջվեց:
- Դեռվաղէմահանալուցխոսելուհամար,- բարյացակամորենասացնրան:
Նատվեցերեխային, որմայրըգրկի: Կինը իրսառը, գունատշուրթերովսիրաբուխհամբուրեցերեխայիճակատը, զննեցշուրջը, ետընկավբարձինումահացավ:
- Խեղճկին,- ասացբուժքույրը, շտապելովկանաչշիշըխոթելերկարշրջազգեստիծ
ծալքերիտակ:
Բժիշկը հագավ իր վերարկուն.
- Երեխան թույլ է, և կարող է դժվարություններ ունենալ,-ասաց նա, - եթե այդպես լինիմի քիչ կաթ տվեք:
Հետո նայեց մահացած կնոջը.
- Մայրը, սիրուն աղջիկ է: Որտեղի՞ց է նա եկել:
- Նրան անցած գիշեր են այստեղ բերել,- պատասխանեց ծեր կինը,- նրան գտել են փողոցում` անգիտակից վիճակում ընկած,- դատելով նրա մաշված կոշիկներից, նա ոտքով երկար ճանապարհ էր անցել: Որտեղացի էր նա և ու ո՞ւր էր գնում կամ ի՞նչ էր նրա անունը` ոչ ոք չգիտի:
Բժիշկը բարձրացրեց կնոջ ձախ ձեռքը:
- Հին պատմությունէ,- ասաց նա` տխուր թափահարելով գլուխը, - հասկանալի է, ոչ մի ամուսնական մատանի… Ինչևէ, բարի գիշեր:
Այսպիսով Օլիվերը մնաց մաիյն հարբած բուժքրոջ հետ:
Առանց հագուստների, իր առաջին ծածկոցի տակ, նա կարող էր լիներ թագավորի կամ մուրացկանի երեխա: Բայց երբ կինը հագցրեց նրան բամբակյա, կոպիտ, տարիներից դեղնած շորեր նա ընդունեց հենց այնպիսի տեսք, ինչ իրականում էր` մի որբ անկելանոցում: Պատրաստ թշվառ, սոված ու մերժված կյանքի:
Վիլքի Քոլինզ-Սպիտակազգեստ կինը
Հուլիս ամսվա վերջին օրն էր, և ամբողջ օրը Լոնդոնում սարսափելի շոգ էր: Ես նստած էի իմ սենյակում, փորձում էի կարդալ, բայց չէի կարողանում կենտրոնանալ գրքի վրա: Չափազանց շոգ էր, և փողոցից եկող անդադար աղմուկը խանգարում էր ինձ: Ես մտածելու շատ բան ունեի, որոշեցի երեկոյան զովաշունչ օդին գնալ զբոսանքի:
Իմ անունը Վոլտեր Հարթրայթ է, և ես նկարչության ուսուցիչ եմ: Դա իմ վերջին գիշերն էր Լոնդոնում: Հաջորդ առավոտյան ես պետք է ճանապարհ ընկնեի դեպի Քամբերլենդ` Անգլիայի հյուսիս: Ինձ առաջարկել էին աշխատանք փոքրիկ Լիմերիջ ագարակին մոտ` մի վայրում, որի անունն էր Լիմերիջ Հաուս: Իմ ապագա գործատուն մի պարոն էր, որի անունն էր Ֆրեդերի Ֆէըրլի: Նա հայտարարություն էր տվել, որ պահանջում է նկարչության մի ուսուցիչ, որպեսզի վերջինս իր երկու զարմուհիներին սովորեցնի ճեպանկար և նկարել: Այդ ուսուցիչը պետք է ապրեր ընտանիքի հետ` Լիմերիջ հաուսում: Ես գիտեի որ իմ բախտը բերել էր այդ աշխատանքի հարցում: Երիտասարդ օրիորդներին դասավանդելը շատ հեշտ և հաճելի կլիներ, վճարն ու աշխատանքի պայմանները գերազանց էին: Բայց միևնույն ժամանակ ես տարօրինակ զգացում ունեյի` կապված այդ աշխատանքի հետ: ես չէի ցանկանում ընդունել այդ աշխատանքը, բայց չէի կարողանում բացատրել թե ինչու: Միգուցե ես նույնիսկ սրտիս խորքում զգում էի, որ դա ընդմիշտ փոխելու էր իմ կյանքը:»
Շարլոտա Բրոնտե-Ջեյն Էյր
Մենք չենք կարող գնալ զբոսնելու այս երեկո : Այնպիսի սառը ցուրտ քամի էր և այնպիսի ուժեղ անձրև, որ մենք մնացինք տանը: Ես ուրախ էի դրա համար: Ես չեմ սիրում երկար քայլել, հատկապես ձմռանը:Հաճախ ինձ դուր չէր գալիս տուն վերադառնալ ,երբ գրեթե մութ էր լինում և ձեռքերիս ու ոտքերիս մատները սառցի պես սառնեին լինում, և ես ինձ թշվառ էի զգում, երբ Բեսսին`դայակը, ինձ միշտ հանդիմանում էր:Ես զգում էի անընդհատ ,որ ես տարբերվում էի իմ զարմիկ,զարմուհիներից`Էլիզա,Ջոն և Ջորջիանա Ռիդերից: Նրանք ինձանից բարձրահասակ էին և ավելի դիմացկուն, քան ես, և նրանք սիրված էին բոլորի կողմից:Այս երեքը սովորաբար իրենց ժամանակն անցկացնում էին վիճելով ու բարձր ճչալով, բայց այսօր նրանք նստել էին հյուրասրահում հանգիստ, իրենց մոր շուրջը: Ես ցանկացա միանալ ընտանեկան այդ շրջանին,բայց միսիս Ռիդը ` իմ հորաքույրը, մերժեց: Բեսսին ինձանից բողոքել էր :
Ես մտա սենյակ և տեսա մի բարձրահասակ տղամարդու, ով նստել էր բուխարու մոտ: Միսիս Ռիդը նստած էր իր աթոռին : Նա ինձ ներկայացրեց այդ անծանոթին, հետևյալ բառեռով.
-Սա այն փոքրիկ աղջիկն է, ում մասին մենք խոսում էինք:
Տղամարդը նայելով ինձ ասաց.
- Շա՜տ փոքր է: Տարիքն ինչքա՞ն է:
-Տաս:
-Քո անու՞նը փոքրիկ աղջիկ:
-Ջեյն Էյռ:
-Դե Ջեյն Էյռ, դու լա՞վ երեխա ես:
Ես լուռ էի:Միսիս Ռիդը գլուխը թափահարելով պատասխանեց իմ փոխարեն:
-Պարոն Բռոքլհեռսթ, ավելի լավ է այդ մասին ոչինչ չասել:
-Ցավում եմ , որ այդպես է.-ասաց նա,-Նա և ես մի փոքր պիտի զրուցենք:
Նա նստեց բասկաթոռին` Տիկին Ռիդի դիմաց:
-Արի այստեղ.-ասաց նա:
Ես մոտեցա նրան ,նա ինձ տեղավորեց ուղիղ իր դիմաց:Հիմա նրա երեսը շատ մոտիկ էր ինձ:Այդ ինչ մե՜ծ քիթ էր,ի՜նչ բերան և ինչքա՜ն մեծ ատամներ: Նա ասաց, որ ինքը շատ է տխրում տեսնելու այդպիսի մի վատ երեխայի :
-Դու գիտե՞ս, թե ուր են գնում վատ երեխաները մահվանից հետո :
-Նրանք դժողք են գնում.-եղավ իմ պատրաստի պատասխանը:
-Իսկ ի՞նչ է դժողքը, կարո՞ղ ես ինձ ասել:
-Կրակով լի մի փոս է:
-Դու ուզո՞ւմ ես ընկնել այդ փոսը, և վառվել այնտեղ:
-Ոչ պարոն:
-Այդ դեպքում ի՞նչ պիտի անես :
-Ես պիտի լավ առողջություն ունենամ, որ չմահանամ:
Քո միջավայրի արդյունավետությունը
Ապշեցնող և շփոթեցնող
Արդյոք քո աշխատանքային սեղանի թափթփվածությունը չի նվազեցնում որակյալ աշխատանքի համար թափած քո ջանքերը, լինի դա դպրոցում, թե այլ աշխատավայրում: Աշխատասեղանը կարգի բերելու համար փորձիր այս հեշտ ու արագ մի քանի խորհուրդները. «Տարածքը, որը քեզ ոգևորում է աշխատել» ուսումնական այս հոդվածում Թոբի լիհ Բոչան և Շամա Նառանգը նշում են, որ այնտեղ, որտեղ դու աշխատում ես, հարկ է պարզել, թե ինչ նպատակի համար ես դա նախատեսել, արդյոք դու միայնակ ուսումնասիրող մարդ ես, թե դու պետք է մտնես գործնական հարաբերությունների մեջ մարդկանց հետ: Եվ այս, և այն դեպքում էլ քո աշխատանքային տարածքը երկրաչափորեն ճիշտ պետք է կառուցված լինի: Այն պետք է լինի արմունկիդ բարձրության չափ, գլխավերևի լույսի կամ սեղանի լամպի հետ միասին, իսկ տարածությունը քո և մոնիտորի միջև պետք է 18-30 սմ լինի: Նրանց խորհուրդները վերաբերում են հատկապես երիտասարդ ուսանողներին, բայց միևնույն ժամանակ տեղին և ճիշտ է ցանկացած այն մարդկանց համար, ովքեր ցանկանում են ունենալ ավելի որակյալ աշխատանքային տարածք: Այն պետք է անընդհատ բարելավվել, ներառյալ պահարանները, դարձնելով այնպիսին, որ ամեն ինչ իր տեղում լինի և չսկսես փնտրել, թե որը որտեղ է:
-Եթե սեղանը կատարյալ դարձնելու և այն քո նպատակին հեշտ ծառայեցնելու համար այս կազմակերպչական միջոցները շատ են,-ասում է Ռենի Բելիսլը,-ընդհատիր այն: Իր ապառիկ գործարքի մասին ամսագրի հոդվածում նա 8 խորհուրդ է տալիս աշխատանքի արդյունավետությունը բարձրացնելու համար:
-Օրինակի համար այսօր միայն սահմանափակվիր սեղանի վրայից թղթերը հեռացնելով, իսկ վաղը մաքրիր գլխավոր աջ դարակը, 2-րդ դարակը մաքրիր հաջորդ օրը և այդպես շարունակ: Պարտադիր չէ անել այնպես, իսնչպես ասում են «ամեն ինչ կամ ոչինչ»,-բացատրում է Բելիլսը,-սահմանափակիր պիտույքների քանակի ասռկայությունը սեղանի գլխավոր մասում, հեռացնելով ամենաշատը 8-9 առարկաներ,-շարունակում է Ռենին,-շատ հիմնարկությունների սեղաններ լեցուն են այնպիսի պիտույքներով, որոնք երբեք չեն օգտագործվում, մինչդեռ դու ժամանակ և էներգիա ես ծախսում փնտրելու համար քեզ անհրաժեշտ իրը, որպեսզի լավ աշխատես:
Կախված այն բանից, թե որքան աշխատանք և աշխատանքային տարածք ունես, հետևեք այս ուղեցույցին.
1. Որոշիր, թե օրվա համար ինչ ես օգտագործելու և դիր ձեռքիդ տակ:
2. Այն բաները, որոնք օգտագործում ես օրը մեջ, դիր մի փոքր հեռու:
3. Իսկ այն պիտույքները, որոնք պետք են գալիս շաբաթը կամ ամիսը մեկ, ավելի լավ է դնել պահարանում, ծալքատեղում կամ այլ պահվող տեղում:
Մասնագիտացվածկազմակերպիչների ազգային միությունը (NAPO) համաձայն է այս մոտեցման հետ: «Աշխատանքի վայրի կազմակերպումը» հոդվածում նրանք նշում են.
-Որպեսզի ավելի կառավարելի դարձնես քո սեղանը, պետք է անես հետևյալը.
1. Կազմիր մի սիստեմ ամենօրյա փաստաթոթերի հոսքի համար:
2. Խուսափիր փաստաթղթերը սեղանի ետևը գցելուց և հետո այն փնտրելուց:
3. Խնամքով հետևիր այն որոշմանը, որը վերաբերում է փաստաթղթերին:
NAPO-ն առաջարկում է ֆայլերը հաղթահարելու համար ներառել հետևյալ քայլերը.
1.Ստեղծիր նոր ֆայլերի սիստեմ քո էլ. փաստաթոթերի համար, որոնցից յուրաքնաչյուրը կարտացոլի այն, թե ով ես դու:
questianewsletter.com/newsletter/volume-6-issue-5/index.htm?CRID=nullCRnull&OFFID=newsletter20101003m#bigidea
Ինչպեսմիկինմեծ, կանաչվարունգով`զուչետով, ետմղեցարջին…
Մոնտանանահանգ, Ֆրենչթաունքաղաք: Սեպտեմբերի23-ինմիկինիրտանետնամուտքիցետմղեցտուններխուժողարջին` օգտագործելովձեռքիտակեղածառաջինպատահածզենքը`կանաչվարունգը: Միօր` կեսգիշերին, կինըվերթռավքնիցիրտանետնամուտքիայգուցլսվողաղմուկից: Նագնացհետազոտելուայգինևայնտեղգտավմիսևարջի, որն, ըստնրա, 90 կգկլիներ: Արջըհարձակվելէրկնոջ12 տարեկան շոտլանդականոչխարապահշանվրա: Արջիուշադրությունըշեղելուհամարկինըճչաց, սակայնարջըհարձակվեցկնոջվրա: <<Արջըշատագրեսիվէրևմռնչումէր: Նափորձումէրհետևիդռնիցներսմտնել,-պատմումէՄիսուլանահանգիշերիֆ`ՌիչՄորսելին: Սակայնկինըկարողանումէկանգնեցնելիրենհետապնդողարջին: Արջըթաթովուժեղհարվածումևպատռումէկնոջջինսը, կինըետէցատկում, խոհանոցիսեղանիվրայիցճանկումամենամոտգտնվողիրը` 30 սմերկարությամբվարունգը: Վարունգը` մոտմեկ մետրհեռավորությունիցնետումէարջիվրա: Բանջարեղենըկպչումէարջիգլխիծայրինևկենդանինփախչումէ>>: Մորիսելիննշումէ, որկինըստացելէրմիայնփոքրվնասվածքներ, որոնցհամարբժշկականօգնությունպետքչէր: Ոստիկանությունըչհրապարակեցկնոջանունը: Պարզվեց,որշունըևսվերքչուներ,պարզապեսփոքրինչվախեցածէր: Հետագայումկինըարջիհետքերովշաղտվեցկանաչվարունգները, որոնցից վախենալովէլարջնայլևսչմոտեցավտանը:
Աղբյուրը`British News
Աղմուկի բարձրացող ձայների մակարդակը իր հետևան է ունենում մարդու առողջության վրա: Աղմկոտ աշխատավայրը կարող է առաջացնել լսողության խանգարումներ, նյարդայնացում, անհանգիստ քուն,սեռական ունակություններինվազեցում և վերջապես մահ:Իմունային համակարգի փոփոխությանը և ի ծնե դեֆեկտները`նպաստում են աղմուկի կողմիցմարդու անպաշտպան լինելը: Չնայած մարդու տարիքի հետ կարող են հայտնվել լսողական խնդիրներ, շատ զարգացած երկրներում աղմուկի դեմ կատարած համընհանուր քայլերը բավարար են նվազեցնելու բնակչության կյանքի ամբողջ ժամանակահատվածի ընթացքում լսողության խախտումները: Աղմուկից չպաշտպանված լինելը հայտնի է եղել, որ դրդում է մարդու մոտ ականջների խշշման, սրտային հիվանդության, ճնշման բարձրացման, այս ամենից բացի բարձր ձայների մակարդակը կարեղ է առաջացնել սթրեսներ և խթանի ագրեսիա: Ամենամեծ պատճառներն առաջացնում են տրանսպորտի և օդային տրանսպորտի աղմուկները, որոնք մեծածնում են մարդու անպաշտպանվածությունը` բարձր երաժշտության և արդյունաբերական աղմուկի հանդեպ:
Նորվեգիայում ճանապարհային երթևեկության 80%-ը առաջացել են աղմուկից: Տրանսպորտի պատճառած աղմուկի սոցարժեքը կազմում է ավելի քան տարեկան 40մլն եվրո: Մարդատար և բեռնատար մեքենաները պատասխանատու են այդ արժեքի չափի համար: Հենց միայն փոխադրամիջոցների աղմուկը ազդում է Եվրոպական ծրջաններում ապրող ամեն երրորդ մարդու վրա: Յուրաքանչյուր 5 եվրոպացիներից 1-ը ենթարկվում է ձայնային ազդեցության, որը կարող է ակնհայտորեն վնասել առողջությունը: Աղմուկը նաև սպառնալիք է խովային և ցամաքային էկոհամակարգերին: