Նա արվեստի իր ըմբռնողությունը ձևակերպել է մի կարճ, բայց կտրուկ խոսքով, որ անգիր գիտենք. ‹‹Աչքի նման պարզ ու բարդ››:
Այդպես կարող է խոսել լոկ նա, ով ինքն էլ, իբրև անհատականություն, աչքի նման պարզ էր, աչքի նման բարդ: Եվ իսկապես էլ` բնությունը ամեն ինչ տվել էր նրան, որպեսզի մենք իր անվանը ածական դարձնեինք ‹‹սուրբ››-ը: Բայց նա բնավ էլ սուրբ չէ այն իմաստով, որ տարբերակվի մեզնից, մեզնից օտարվի:
Նա որքան մշտական է և մշտակա` առավել ևս մշտապես մեզամոտ է և , եթե կարելի է ասել, մերամեջ: Ուստի և մենք երբ էլ, նայում ենք նրան, նա նույն վայրկյանին նայում է մեզ մի ներքնահայացքով, որ կարծես կոպեր չունի, ուրեմն և երբեք էլ չի ընդհատում` մինչևիսկ ակնթարթումի տևողությամբ:
Ինչ՞ու:
Որովհետև եթե կա ‹‹մեծություն իր մեջ››, ապա լինում է նաև ‹‹ինքնին մեծություն››:
Եվ Թումանյանը ինքնին մեծություն է, բայց ոչ երբեք մեծություն իր մեջ: Նա իր մեծությունը երբևէ չի ցուցադրում մեր առջև և մեզ չի ճնշում դրանով: Նա միշտ ինքնակամ հավասարվում է մեզ` կարծես ինքը ճնշվելով մեր փոքրությունից: Նա ինքնահոժար հավասարվում է մեզ ‹‹մեծի հետ` մեծ, փոքրի հետ` փոքր›› կենսափիլիսոփայությամբ, որպեսզի մենք էլ մեզ չզգանք փոքր: Այսքան բարի ու նրբանկատ կարող է լինել նա, ում պատվիրանաց պատվիրանն է եղել. ‹‹Արևի նման նայեցե՛ք աշխարհքին››:
Օվկանոսագետները վաղուց են նկատել, որ օվկիանոսում կան ինչ-որ ցածր, բայց հզոր հնչյուններ: Այժմ արդեն պարզվել է, որ դրանք … կետ ձկան… սրտի զարկերն են. սրտի այնպիսի՛ զարկեր, որ հնչում են վիթխարի օվկիանոսի խորություններում, և զարկեր այնպիսի՛ սրտի, որ կշռում է… չեմ հիշում, թե քանի տոննա, բայց հիշում եմ, որ մեկ վայրկյանում մղում է 4 տոննա արյուն:
Թումանյանի սիրտն էլ այդպիսին է:
Եվ այդ վիթխարի սրտի զարկերը հնչել ու հնչելու են մեր ազգային կյանքի ծովում, որտեղ նաև ‹‹լող է տալիս իր հոգին››:
Իր անմա՛հ հոգին…
Պ. Սևակ, Երկերի ժողովածու, հատոր 5-րդ